Letadlo Cipísek

5. září 2005

Letadlo Cipísek balzové konstrukční letadlo. Váží 140g bez vybavení. S výbavou: 2x HS-55, speed280, přijímač hitec 4-kanálový, baterie sanyo 8x500mAh, vrtule Gunter 125/110 váží 420g Je postaven volně dle plánku z RCM. Protože jsem zkrátil čumák, musel jsem motor přidělat na kus plechu a po-vysunout ven aby mě vyšlo těžiště. Rozpětí něco přes 1m. Lítá pěkně 18 min krásné nízké průlety a dotyky země. Letadlo je vhodné i pro modeláře začátečníky.

Cipísek

křídlo

trup, výškovka, směrovka

potažená výškovka a směrovka

potažený trup

potažené křídlo

potažené křídlo

potažené celé letadlo

potažené celé letadlo

potažené celé letadlo

potažené celé letadlo

akorát jsem musel motor přidělat na kus plechu a po-vysunout ho protože jsem oproti předloze zkrátil čumák.
sestavený Cipísek

sestavený Cipísek

sestavený Cipísek pohled zespoda

už jsem ho dvakrát opravoval. Jednou jsem chtěl zkusit akrobaci,ale neuvědomil si, že křídlo bylo stavěno v materiálové nouzi ani není nijak vyztuženo. A Podle toho to dopadlo. Křídlo Prasklo a letadlo se střemhlav zarylo do země. Dalo práci dostat ven motor, vrtule ohlá a trup prasklý. Trocha práce a letadlo zase létá.
Ty fotky nahoře jsou dělané až po havárii bystré oko to pozná.
rozbitý čumák

zlomené křídlo

udělal jsem ještě jedno křídlo na tvrdší létání.
nové křídlo

S ním jsem už vlítl i do stromu.
celý rozbitý Cipísek

Pěkně a dlouho léta s mým novým střídavým motorem AXI2212/20 + GWS 7x6 a lipolkama E-Tech 1700mAh HP, ale to už je zbytečně přemotorovaný.

Články na podobné téma

Stavba radiem řízení polo-makety letadla Valkyrie-A

Rádiem řízený třímetrový větroň Monarcha

Akrobatické rádiem řízené letadlo Satan

Malý rádiem řízený větroň Vážka

Letadlo Akro

Letadlo Jeseter

Letadlo na elektrický motor
Letadlo se vznětovým motorem
Moje první letadla: kategorie A2
Větroň Sunrider
Fokker

Málé akrobatické letadlo Jakro

Lupo - rádiem řízené letadlo kategorie Slow-Fly

Odběr novinek

Pokud máte zájem dostávat příležitostně na email novinky.
Můžete se vyplněním emailu registrovat k odběru novinek.


+