Akrobatické rádiem řízené letadlo Satan
5. září 2005Lang: cs
Letadlo Satan je moje vlastní konstrukce. Vycházel jsem z rozměrů letadla Extra Chaos nebo též Su-31 od fy Hacker. Cílem bylo letetadlo, které by se svými vlastnostmi hodilo k akrobacii případně i k 3D akrobacii. Z čehož plyne i potřeba ovládání výškovky, křidélek, směrovky a motoru. Letadlo je osazeno motorem AXI 2212/20. Doufal jsem, že hmotnostně nepřesáhne 550g, což se nepovedlo, ale nevadí. Vrtule GWS 9x4,7; 9x7-statický odběr 13A Baterie Li-Pol E-tech 3s1700mAh HP. 3x HS-55, přijímač malý 4-kanál hitec
Profil jsem křídla si vygeneroval z PC a plán nakreslil v Autocadu.
Rozpětí 1000mm délka něco přes 1000mm.
Křídlo a ocasní plochy jsou konstrukční z balzy. Trup je ze dvou silných smrkových lišt 20x5mm, mezi kterými je křídlo,
a zbylou plochu trupu tvoří 20mm polystyren.
Letadlo léta opravdu velice pomalu, možná pro mě až moc.
Křidélka.
Balzu jsem lepil Kanagonem, smrkové lišty, které tvoří kostru trupu na trupu, epoxidem a polystyren Purexem.
Křídlo je zalepeno epoxidem, výškovka Purexem.
Křidélka a ocasní plochy.
Zalepení křídla.
Hotové letadlo Satan.
Křidélka jsou přilepena skelnou lepící páskou a ocasní plochy jsou každá na dvou plastových pantech.
Serva jsou oblepena páskou a zalepena sekunďákem na polystyren do trupu.
Páky na směrových plochách jsem udělal z 1,5mm překližky, je to rychlé lehké a levné a mohu si je udělat přesně jak chci.
Letadlo jsem dokončil na začátků září 2005 a první zálet proběhl 4.9. .
Při zalétávání mě přestala fungovat výškovka-vypadl mě kablík a takhle to dopadlo.
Ještě ten den jsem to začal spravovat.
5.9. 2005 proběhl 2 zálet, ale přestali mě fungovat křidélka, pravděpodobně do byl uvolněný kablík v konektoru.
A ten samý den večer proběhl už úplný a povedený zálet.
Letadlo je schopné vyset s vrtulí, která je GWS9x7, já zatím moc ne.
Rozbitá špice letadla.
Letové fotky satana.
\
Návrhy na vylepšení po dlouhodobých zkušenostech
Delší čumák. Vyšší trup, to i vzadu a i vzadu dole, aby byla více chráněna směrovka. Serva zadních ploch dat blíže k těžišti a použít nějaká silnější než HS-55 (do křídla stačí HS-55). Možná užší profil křídla, pokud by na plný plyn měl být Satan rychlejší. Vetší ovládací páky na ocasních plochách.
Články na podobné téma
Stavba radiem řízení polo-makety letadla Valkyrie-A
Rádiem řízený třímetrový větroň Monarcha
Letadlo Cipísek
Malý rádiem řízený větroň Vážka
Letadlo Akro
Letadlo Jeseter
Letadlo na elektrický motor
Letadlo se vznětovým motorem
Moje první letadla: kategorie A2
Větroň Sunrider
Fokker
Málé akrobatické letadlo Jakro
Lupo - rádiem řízené letadlo kategorie Slow-Fly
Odběr novinek
Pokud máte zájem dostávat příležitostně na email novinky.
Můžete se vyplněním emailu registrovat k
odběru novinek.
+