Letadlo Akro
26. července 2005Lang: cs
Akro je balzové letadlo.
Váží 380g s výbavou: 2x HS-55,
Speed 280s převodem 3:1 a vrtulí GWS 10x8, přijímač hitec 4-kanálový, baterie, sanyo 8x500mAh.
Je postaven podle plánku, který jsem našel na internetu na stránkách
RC web
akorát jsem trochu zvětšil rozpětí.
Letadlo jsem dokončil o vánocích a zalétal den před silvestrem a den poté jsem si sním už pěkně létal.
Ovládány jsou výškovka, křidélka a motor. Je to moje 1. letadlo takto ovládané.
Při zatáčkách obzvláště ostřejší ztrácí výšku. Je sním velmi pěkné polétání s prvky akrobacie,
akorát ke konci letu už schází energie.
Celé letadlo je konstrukční.
Křídlo má polo-souměrný profil s malými negativy.
Protože uprostřed křídla mělo být servo a vzepětí mělo být malé,
tak jsem křídlo stavěl v jednom kuse a pak uprostřed nařízl, ohl, slepil
a na náběžné a odtokové hraně a okolo nosníku zpevnil.
Vnitřnosti jsem tam narval jen taktak,
ale měl jsem štěstí a těžiště taky nevyšlo špatně.
Toto je nejslabší místo letadla, ale slepit šlo docela dobře.
Akorát jednou se mě vylomil podvozek jinak to vždy schytalo tohle místo.
Při prvním startu jsem nevěděl jak letadlo vypustit z ruky
(nemám vhodnou pozemní startovní plochu), ale pak jsem si zvykl a dělal to už automaticky.
Nyní jsem letadlo osadil novou elektronikou(AXI2212/20 li-pol 3s 1700mAh) a je to super létám naplno 34 min.
Dodělal jsem ovládání směrovky,
ale bohužel na ni skoro nereaguje i přes obrovské výchylky.
Letadlo takto osazené váží jako před úpravou 380g.
Servo na ovládání směrovky jsem nakonec vyndal.
Články na podobné téma
Stavba radiem řízení polo-makety letadla Valkyrie-A
Rádiem řízený třímetrový větroň Monarcha
Akrobatické rádiem řízené letadlo Satan
Letadlo Cipísek
Malý rádiem řízený větroň Vážka
Letadlo Jeseter
Letadlo na elektrický motor
Letadlo se vznětovým motorem
Moje první letadla: kategorie A2
Větroň Sunrider
Fokker
Málé akrobatické letadlo Jakro
Lupo - rádiem řízené letadlo kategorie Slow-Fly
Odběr novinek
Pokud máte zájem dostávat příležitostně na email novinky.
Můžete se vyplněním emailu registrovat k
odběru novinek.
+