Silniční kolo Canyon Roadlite AL 6

28. října 2012

Lang: cs

Původně jsem zatím o koupi silničního kola neuvažoval. I když jsem na silniční závody jezdil a pro bikera je ideální trénovat hodně na silnici, tedy by se silnička hodila. Sehnat rám na mě není žádná sranda a platit za další kolo s rámem na míru se mě nyní nechtělo, takže připadalo v úvahu jen jetém kole. Navíc moje vysněná silnička by měla mít kotoučové brzdy, kola taky aspoň 29"......

Kamarád mě bombardoval odkazy na bazar s různýma kolama vetšinou levnýma. A jelikož to na daném bazaru celkem žilo, tak jsem ho začal sledoval. Na rozdíl od horských kol, kde jsem se po návratu rychle zorientoval v situaci, tak na silničce jsem se jen párkrát jel. Moje požadavky tak nebyly nijak striktní. Kromě toho že na velikosti záleží, tak kromě velkého rámu a optimálně i klik (180mm), jsem chtěl spíše shimano 105, pokud možno uhlíkovou vidlici a moderní hlavové složení. Pak jsem narazil dokonce na dvě kola v mojí velikosti, která mě zaujala.
Následně po domluvě jsem využil cesty na konferenci do Brna, kde jsem při té příležitosti kolo koupil.

Kolo Canyon Roadlite AL 6 je pro mě sice nové a je jako nové, ale ve skutečnosti nové není. Jedná se o kolo německé značky, která rámy vyrábí rámy na východě a kola kompletuje v Německu.

Fotka kola Canyon Roadlite AL 6 pro porovnání před kolem Duratec Torein. Pro vyzkoušení ještě bez nášlapů.
kolo Canyon Roadlite a kolo Duratec Torein

    Osazení:
  • shimano 105 triple
  • 3 převodníky vpředu 50-x-30 zubů
  • kliky: fc 5703 175mm
  • střed: sm fc 5600
  • řetěz: cn-5600
  • kazeta: 10, cs 6600 12-27zubu - ultrega
  • uhlíková vydlice Canyon One One Eight CF
  • kola Mavic Aksium Race
  • pláště: Continental Grand Prix 4000
  • sedlo: Selle Italia
  • rám Canyon Roadlite F6 ,64cm
  • představec: ritchey
  • sedlovka: ritchey
  • váha ~9kg
kolo-canyon_roadlite_al_6.jpg

Oproti Toreinu, který byl na míru, jak rám tak i komponenty, tak u silňičky se dá ještě dost doladit. Vepředu má kolo převodník ze třech táců, což je méně běžné, ale mě to nevadí. Ale největší převodník by potřeboval víc zubů, kvůli těžšímu převodu pro roviny. Proti tomu na kazetě u největšího kolečka by se kvůli lehčímu převodu hodilo, také víc zubů. Kliky by se šikly delší, optimálně 180mm jako mám na Toreinu Trošku bude potřeba upravit polohu pák na řidítkách. Možná by se mě lépe držela oblá řidítka, teď tam jsou taková podivně lomená. Chtělo by to ještě vetší představec. Protože je znát, že rám není příliš dlouhý. Pořád si nedokáži zvyknout na dlouhou dráhu řadící páky u přesmykače. Pozici sedla jsem sice poladil, ale pořád není dostatečné pohodlné, možná ho vyměním....

Silňičku jsem koupil se silničníma nášlapama. Ale místo nich jsem si koupil bajková SPDčka shimano 540. Protože shánět další boty se mě fakt nechce. Navíc v silničních botách se nedá chodit a já před/po tréningu chodím rovnou na nákup. Radši zainvestuji do zimních MTB treter. Samozřejmě jsem si na kolo obratem dokoupit příslušenství k tepáku (polar cs200) včetně kadence.

Články na podobné téma

Jak jsem vybíral cyklistický dres
Interaktivní mapy tras závodů Jičínské cykloligy
Jak trénovat a regenerovat
Jak se má sportovec správně stravovat
Moje cyklistická sezóna 2013
Horské kolo Duratec Torain C1 29inch

Cyklistika

Odběr novinek

Pokud máte zájem dostávat příležitostně na email novinky.
Můžete se vyplněním emailu registrovat k odběru novinek.


+