Nomádění v Las Palmas

25. května 2022

Lang: cs en de es

V zimě roku 2021/2022 jsem absolvoval dlouhodobý pobyt jako nomád na Kanárský ostrovech ve městě Las Palmas. Abych měl zápis pro sebe a předal zkušenosti a inspiraci dalším rozhodl jsem se můj skoro půlroční pobyt sepsat do článku.

Již delší dobu jsem měl cíl vyrazit sám a na delší dobu do ciziny jako nomád. Tedy při pobytu v cizině i pracovat. Sám proto, že je to často jednodušší a zároveň tak člověk je více nucen se postarat sám a je motivován se seznámit s místními lidmi. Vzhledem k oteplovaní již zima není co bývala a tak ač mám boty na lyže a nové lyže, není velký důvod zůstávat v Krkonoších. Navíc krátké zimní dny jsou dost depresivní.

las-palmas

Největší překážkou k cestování a obzvláště v zimě je dneska koronapolitika. Na druhou stranu pravě kvůli ní je lepší vycestovat.

Chtěl jsem také poznat nové lidi, obzvlášť nomády a potrénovat v praxi angličtinu.

Jak jsem vybral Las Palmas

Jedno z doporučených míst bylo Las Palmas, o kterém jsem už přemýšlel delší dobu a plánoval tam jet již minulý rok. Toto město je pořád v evropské unii, takže z toho plynou různé organizační a technické výhody. Je tam teplo a jen malý časový posun. Navíc je to oblíbené místo pro nomády.

plaza-de-espana

Odlet

K odjetí jsem se nemohl dokopat.... Na Listopad jsem však přislíbil, že budu školit v jedné bance Praze, takže se vyjevil vhodný termín k odcestování. Ještě jsem zvažoval, jestli není nevhodné odjet ve chvíli, kdy jsem zrovna zahajoval vetší dlouhodobou spolupráci. Ale jako vždy jsem byl domluven na remote work, takže je to vlastně naopak očekávané, že budu někde jinde. Objednal jsem tedy na následující termín letenku a na poslední chvíli i postel na první měsíc v hostelu. Odletěl jsem na kanárské ostrovy aniž bych přesně věděl ostrovy kde leží, jaké jsou tam všechny ostrovy a co přesně krom plavání tam můžu dělat.
Byla to pro mě velká neznámá a tak jsem byl pln obav co bude, hlavně ve spojení s koronapolitikou...

grand-canaria-udoli

Odlet jsem měl z Prahy. Měl jsem jednosměrnou letenku za cca 4700kč. Doba letu byla cca 5h, takže pro, mě vysokého statného muže, let byl utrpení. Abych to aspoň trošku přežil, tak jsem se každou hodinu zvedl a trošku prošel po letadle. Abych mohl odletět, potřeboval nějaké kovidové lejstro. Já měl platný certifikát o očkování. Příští rok to budu řešit tak, že si nechám udělat test a šaškáren s očkováním se již účastnit nebudu. O svoje zdraví se dobře starám sám.
Stále jsem musel vyplnit nějakou španělskou webovou stránku, kam jsem měl zadat i číslo sedadla, což byl největší problém, protože sedalo jsem neznal. Poslední den večer jsem získat informace o sedadle a vyplnil to, kdybych to neměl, tak tam prostě zadám nějaký nesmysl. Bez tohoto lejstra by mě však nevydali na letišti palubní lístek.

Bydlení

Po zkušenostech musím říct, že jsou pro mě zásadní tyto věci: velká postel, funkční a vybavená kuchyňka, pračka, balkón nebo přístupná střecha - aby jsem mohl např ráno nebo o obědě jít ven na Sluníčko. Vhodný je také dobrý Internet, ale není nutný, protože často je problémový, ale není nutný více viz níže mobilní Internet. A pro kvalitní spánek je potřeba samostatný pokoj. Místo by mělo být nedaleko pláže Canteras, aby centrum dění bylo dostupné pěšky.

Úvodní měsíc a kus jsem byl v hostelu, protože to bylo jediné dostupné bydlení na rychlo. Hostel byl docela dobrý, jen Internet byl velmi problémový. Hostel nebyl v centru dění a byl na kopci. Pro úvod proč ne. Ale bylo by lepší začít rovnou v centru dění, je to však daň za to, že jsem místo potřeboval teprve poznat. Tento hostel měl k půjčení i různé věci: špatná kola, bodyboard, longboard atd.

Další bydlení jsem pořizoval až po příjezdu, protože vzhledem ke koronapolitice jsem necítil jistotu, že se mě podaří dorazit.
Plán byl zůstat cca tři měsíce. Objednal jsem tedy na druhý měsíc (leden) pokoj blíže k centru a na únor pokoj u pláže. Konkrétně u pláže na dolním konci promenády, čili ne u pláže Canteras, ale u pláže Cicer, což je surfařská pláž. Místo bylo u téže dlouhé promenády.

Druhé místo bylo šílené, bez oken, kuchyň polofunkční, prach, špína a všude šváby a přitom nejdražší. Po prvních dnech jsem si uvědomil, že tam měsíc nevydržím a tak si domluvil postel zpátky v hostelu. Než bude v původním hostelu místo, tak jsem si narychlo na tři potřebné dny domluvil bydlení v hostelu s coworkem (KYO hostel). Toto místo bylo na výborné úrovni a na dobrém místě - blízko surfařské pláže.

Třetí měsíc jsem měl pokoj ve sdíleném bytě. Byt nic moc, ale pro mě dostačující a od majitele jsem si mohl půjčit basketbalový míč a longboard. Pobyt v tomto pokoji jsem celkem 2x prodloužil. Tento pokoj jsem našel přes AirBnb (pro mě jednoduchý způsob). Při následném prodloužení a platbě na přímo mě pokoj stál 400EUR/měsíc. Ale jiný nájemník měl pokoj za 320EUR. Díky vlastnímu pokoji jsem měl šanci se velice dobře vyspat a tak jsem začal chodit brzo spát a brzo stávat.

Celkem jsem tedy byl v Las Palmas přes 5 měsíců.

Co jsem viděl a zkoušel, tak se dá smlouvat o ceně. Protože jsem dobrý nájemník v prvním hostelu jsem rovnou dostal lepší cenu 7EUR/postel/noc (více lidí v jednom pokoji) Dá se za 20EUR domluvit samostatný pokoj možná i méně.
Pak už jen záleží na náročnosti a umístění.

Jaké jsou jiné ceny bydlení? Malý byt typu garsonka, který místní nazývají studio, při dlouhodobém pronájmu stojí 500 EUR/měsíc a je kousek od pláže Canteras. Krátkodobý pronájem studia usmlouváte na 700EUR/měsíc.
Pěkný byt 3+kk při dlouhodobém pronájmu za 1000 EUR/měsíc. Sice již ne blízko od pláže, ale pořád v docházkové vzdálenosti.
Nájem za pokoj pokud to je na přímo a není u Canteras, tak se dá dostat až na 250EUR/měsíc.
Dům, který není v centru Las Palmas se dá koupit 60000EUR.

Vyžití

Velikostí je možno Las Palmas přirovnat k Brnu. Město má několik společenských center. Nomádi se koncertují okolo Canteras. Sama komunita pořádá mnoho akcí, více viz na webu Liveit up Lasp Palmas Základním informační a komunikační uzel je skrze aplikaci Slack.

Město má dobře zařízenou pláž, kde je možné dělat mnoho sportů, více popíši dále. Pláž je udržovaná a má sprchy a záchody, které jsou zdarma.

Dá se vyrážet i do dalších měst nebo do přírody.

Sám jsem začal pořádat pravidelný sraz pro technické lidi, který jsme nazvali Hackers meetup.

Práce

V pracovní činnosti jsem pokračoval dál, bez zásadní změny. Ano, zázemí nebylo jako doma, kde mám polohovací stůl určený i k práci ve stoje a dva monitory, ale s tím jsem počítal. Doma mám desktopový počítač, při cestách používám notebook Lenovo ThinkPad X1 .
Pracovat vzdáleně se dá i díky VPN.

remotework-notebook-1

Převážně jsem pracoval z místa, kde jsem bydlel. Občas chodil ven. Cowork nevyhledávám. Na práci se dokáži soustředit, když jsem odpočatý a mám náladu, přinejhorším si musím pustit muziku. Pracoval jsem i ve stoje. V Hostelu jsem si postavil dva stolky na sebe a v jednom bytě měli tak vysokou skříň, že to bylo akorát ve výšce stolu.

standingdesk

Internet

Moje česká SIM s 300GB dat se po překročení hranic úplně vypnula. Zvažoval jsem před odjezdem koupit nějaký tarif s neomezenými daty, ale ty nejsou v zahraničí neomezené, takže na to pozor! Aktivoval jsem si tedy na své SIM nějaký jednorázový balíček a rozhodl se, že až dorazím, tak si koupím lokální SIM s předplaceným tarifem.

Když mě došly data na mojí SIM, tak jsem si pořídil místní SIM s daty od Vodafonu. Tarif za 10EUR na 28 dní s 24GB dat, což je víc dat než potřebuji i na práci a oproti ČR je to levná cena. Navíc jsem dostal vánoční bonus, později tarif navýšili na 50GB. Navíc nevyčerpaná data se vždy přenáší, což je velká výhoda, když máte slabší a silnější měsíce, kdy potřebujete mobilní Internet. Nakonec při odjezdu jsem měl asi 80GB nevyčerpaných dat a to přesto, že jsem používal mobilní Internet i na poslouchání YouTube. SIM jsem měl pořídit rovnou první den.
Všem vřele doporučuji, pokud někde budete víc týdnů rovnou pořizujte místní SIM. Na západ od ČR jsou tarify velice výhodné. Při návratu pak na SIM bylo k dispozici pro roaming 7GB dat na 28dní. A záhy navýšili na 9GB. Což jsem využil při cestě zpět ve Vídni.

Můj tarif Vodafone Prepago S. Podrobnosti o tarifu v roamingu

Viděl jsem nabídku 120GB na měsíc za 30EUR od firmy Liamaya

Když jsem odjížděl vyskytla se speciální nabídka pro nomády: předplacená karta (tedy bez smlouvy a tedy bez potřeby místního identifikátoru/registrace) The price for the 5G/4G simcard is 39€ per month with:

• unlimited data
  • unlimited voice to Canary Islands and Spain
  • unlocked and can be used in routers + laptops
  • can be used for tethering
  • bez roumingu
  • 1TB per mounth than change from 5G to 4G

Tabulka s předplacenými kartami pro Španelsko

Jídlo

Jídlo je zásadní věc a tedy první co řeším. Bez kvalitního jídelníčku těžko fungovat natož sportovat.

Na kanárských ostrovech se všude najíte dobře. Španělé vetšinou vaří něco z brambor, což je sice fajn, ale brzo vás to začne nudit. Já preferuji velké porce, bohaté na všechny zdroje (cukry, tuky, bílkoviny i zelenina), takže jsem si často vařil sám a na jídlo chodil jen příležitostně, když jsem byl daleko od bytu nebo šel s někým na jídlo.
Zkoušel jsem i například čínský bufet, ale ten je na mě moc tučný, jak je všechno smažené...

Oblíbil jsem si jednu restauraci: Corte de Venezuela , která má různá a zajímá jídla. Mají malé i velké porce. A všechna jídla tam mají chutná za přiměřenou cenu.

Dostal jsem i další typy a vyzkoušel několik dalších restaurací, žádnou další jsem si však neoblíbil.

Obchody obsahovaly podobné zboží jako v české republice plus typicky místní ovoce a čerstvé ryby. nejnáročnější bylo sehnat sýr cottage. Bez cottage, který je pro mě ekvivalentem protejňáku si však nedokáži představit sportovní aktivity natož pravidelný trénink. Nakonec jsem zjistil, že se dá koupil pouze v řetězci Lidl a Mercadona.

Typicky jsem vařil něco s rýží, rybu s bramborem, kukuřičné (tedy bezlepkové) těstoviny nebo čočku se slaninou a vejcem. Ke snídani jsem si typicky dělal ovesné vločky s ovocem.

Vyzkoušel jsem různé ryby, když bylo tolik možností k dispozici a navíc čerstvé.
tunak
Měl jsem makrelu, sardinky, tuňáka, nejčastěji lososa. Oblíbil jsem si mečouna, což byla chutná ryba, dobře připravené porce a bez kostí.
lossos-brambor
mecoun-brambor-salat

veprove-maso Často jsem si pekl vepřový steak a k tomu vařenou rýži. Je to velmi jednoduché jídlo a pokud si odvyknete výrazného koření tak i velmi chutné, jen maso a rýži musíte udělat šťavnatou. Typicky rýže jsem uvařil více a druhý den opekl maso a smíchal to s rýží a pak přidal sýr.

steak-ryze

Čočku jsem typicky přimíchal do opečených rajčat, česneku a slaniny, tak získala čočka výbornou chuť.
cocka

K těstovinám jsem dělal omáčku z rajčat. Krom běžného sýra jsem přidával i místní bílý měkký sýr.
testoviny-salat

Mečoun nebo lossos + brambor, vepřový steak +rýže, kukuřičné těstoviny.

Jednou jsem i griloval s přáteli:
grill-maso-brambor-paprika.

Místní ovoce

K dispozici bylo mnoho místního ovoce, typicky čerstvého a někdy i přímo ze stromu. Vyzkoušel jsem banány, pomeranče, guava z místní zahrádky. V obchodech jsem často kupoval Kaki. A při cyklistických vyjížďkách jsem sbíral a jedl Nispero.

Guava:
ovoce-guava
Nispero:
ovoce-nispero

Sport

Las Palmas je město příznivého počasí a dobře vybavené, takže zde můžete dělat velké množství rozličných sportů. A často ani nemusíte být členy nějakého klubu nebo si platit permanentku.

Sporty, které jsem já provozoval v LasPalmas:
  • plavání
  • cyklistika
  • skateboard
  • bodyboarding, surfing. kite surfing
  • volejbal
  • šipky, kulečník
  • turistika

Plavání

Plavat jsem chodil vždy do moře. I když jsou k dipozici i bazény. Mám rád přírodu, jsem rád venku a plavat v moři je i zajímavější. Moře díky větší hustotě nadnáší, takže pro začátečníky a trénink techniky je moře lepší. Pro někoho je možná moře studené, ale pokud plavete budete za to rádi. A za hezkého počasí se vždy můžete nahřát nebo až spálit na Sluníčku.
Osobně jsem trénoval a piloval techniku hlavně stylu kraul a prsa.
Pro plavání byla lepší menší pláž Alcaravaneras, protože ta je v zákrytu od volného oceánu, tak tam nejsou vlny. Nejoblíbenější pláž Canteras byla vhodná pro trénink plavání pouze při odlivu,kdy ji od vln chránila přírodní bariéra. Kdo si chtěl zadovádět ve vlnách mohl jít na surfařskou pláž Cicer

Cyklistika

na-kole-u-more

Cyklistice je kanárských ostrovech přáno. Motoristi jsou odlední k chodcům i cyklistům a napříč městem jsou vytvořeny propojovací cyklistické trasy.

Ostrov je vhodný pro silniční i horskou cyklistiku, ovšem vybrat ideální trasu bude složitější. Najdete tu jak dobré silnice, tak cesty určené spíš pro pěší. Podél moře jsou rovinaté úseky v centru ostrova pak vysoké prudké kopce.
Já jsem si na 5 dní za 70EUR půjčil v cyklo půjčovně horské kolo Zvolil jsem modernější/lepší horské okolo, které bylo velké a mělo kotoučové brzdy. Následně jsem stylem průzkumníka najel překvapivě docela dost kilometrů a to v kopcích! Takže jsem nastoupal pro mě netypické množství metrů.
Moje poslední cyklistická trasa:

Další GPS logy tras.

Skateboarding

V prvním ubytování a v poslední ubytování byl k dispozici skateboard. Prvně jsem tedy stoupl na skateboard v Las Palmas a začal se učit jezdit. Konkrétně se jednalo o longboard, který je vhodnější pro začátečníky a je dobrý jako pohodlný dopravní prostředek po městě. Avšak neuděláte s ním triky.
Jízda na skejtu je výborný tréning pro balanc a pro posílení kotníku. Je to mnohem zábavnější a praktičtější způsob jak rehabilitovat kotník po zlomenině.
Longboard jsem velmi často používal pro rychlejší pohyb po městě. Zároveň je to dobrá průprava pro surfing.

Skateboardu se chci věnovat i nadále. A následně jsem si koupil longboard v České Republice.

Surfing

kolo-bodyboard

Rychle se učím, což už ukázala moje schopnost začít jezdit na skejtu. Surfing však byl skutečnou výzvou!
Ještě před prvním surfováním jsem se seznamoval s vlnami jako plavec a pomocí bodybordingu, což je podobné jako surfování, jen se na této desce nestojí ale jen leží, plus máte na nohách malé ploutvičky.
bodyboard
Nejprve jsem si zaplatil 5 lekcí ve škole Buensurfa následně jsem si zaplatil měsíční členství v půjčovně surfů California. Oficiální podmínky jsou 20EUR zapis a 80EUR/měsíc ale nechtěli to po mě. Chtěli jen 70EUR/month v hotovosti.
Při mém samostatném tréningu jsem typicky chodil třikrát týdně v týdnu dopoledne, kdy na pláži a hlavně ve vodě bylo více místa. Trénoval jsem celé dopoledne stylem, že jsem určitý čas byl ve vodě a pak odpočíval na pláži. Při tréninku nové dovednosti je totiž zásadní být odpočatý.
surfing-josefjebavy

Volejbal

Na pláži Canteras se každý den hraje plážový volejbal. Na této pláži jsou připravené sloupy, mezi které stačí upevnit přinesenou síť. Nomádi mají vlastní síť, takže každou neděli pořádali pravidelnou akci plážový volejbal pro každého příchozího. Typicky taky chodily hrát v sobotu a často i v týdnu.
Já sem hrál volejbal již na střední škole. A když je možnost si zahrát plážový volejbal jsem vždycky pro. Osobně preferuji verzi tři na tři. Když jsem bydlel blízko pláže, tak jsem pak chodil hrát skoro každý den, když jsem neměl jinou náročnou sportovní aktivitu.

Basketbal

Již na základní škole jsem chodil na tréninky basketbalu. V Las Palmas jsou všude udržovaná hřiště pro basketbal, takže jsem uvítal možnost si zahrát. Podařilo se mě přidat do skupiny Španělů, kteří chodili hrát velice často, ale byli velice dobří, rychlí a hráli tvrdě, takže vzhledem k mým dalším sportovním aktivitám jsem se rozhodl, že budu chodit pouze individuálně trénovat. Takže basketball jsem provozoval jako ranní pohybovou aktivitu.

basketball

Jóga

Jóga je nyní velice populární obzvláště mezi ženami a v Las Palmas se věnuje józe snad každý druhý. Já mám rád strečink, a jóga je z velké části o protahování, takže jsem na jógu začal pravidelně chodil, po tu dobu jsem byl asi ten nejaktivnější účastník, protože ranní jógu typicky po nočních párty děvčata nezvládaly. Na jógu jsem tak chodil cca 3x až 4x týdně po dobu dvou měsíců. Hodiny jógy v LasPalmas poskytuje několik lektorů.
Jóga je individuální, ale zároveň společenská aktivita, takže jsem si ji oblíbil. Měl jsem i možnost poznat nová děvčata. Ale i tak jsem se věnoval strečingu individuálně, protože potřebuji řádně protáhnout všechny svaly v těle, obzvláště pokud intenzivně sportuji.

Frisbee

Jednou týdně se hrálo frisbee, ovšem podvečer. A mě večerní intenzivní aktivity nevyhovují. Večer už přecházím do klidu, večeřím a chodím brzo spát. Takže frisbee jsem se zúčastnil pouze jednou.

Posilování/workout

Po celém Las Palmas jsou workaoutová hřišťata. Na jednom místě je i venkovní gym s posilovacími stroji:
posilovaci-stroj

Potápění/šnorchlování

K potápění vám stačí plavecké brýle a tam kde je bariéra nebo členité kamenité dno můžete vidět mnoho pěkných ryb. Já jsem jednou využil i šnorchl, ale jako dobrý plavec, který umí zadržet dech, mě šnorchl přijde spíše na obtíž.

Slackline

Vyzkoušel jsem i slackline:
slackline

Tancování

K dispozici jsou hodinu španělských tanců. Typicky Salsa a Bachata. Rád tancuji a na střední jsem intenzivně chodil na plesy, takže jsem uvítal se naučit nový tanec. Na kanárských ostrovech jsem se učil a naučil tančit tanec zvaný Bachata.

Šipky, Kulečník

Často jsem hrál kulečník/billiár. Nejradši jsem hrál šipky. Šipky jsem se snažil hrát pravidelně a byla to moje oblíbená aktivita, když jsem byl v baru.

Jazyky

Někteří lidé co přijeli, již uměli něco španělsky a mnoho lidí očekávalo, že se budu učit španělsky, když jsem přijel do španělsky mluvící oblasti. Začal jsem se učit postupně, avšak učení jazyka je dlouhý proces a je potřeba zvolit příjemnou metodu. Čekal jsem tak tedy, jak mě i bylo doporučeno na nějakou Španělku...
Vzhledem k tomu, že jsem žil v jiné zemi a kde byla mezinárodní komunita lidí, tak jsem měl nejen příležitost, ale i nutnost komunikovat a tedy i trénovat angličtinu. Bavit se o tom co mě zajímá a diskutovat s přáteli je mnohem lepší forma učení se jazyka než chodit do školy!

Boat party

Ve městě Porto Rico se pravidelně pořádala boat party. Zúčastnil jsem se dvakrát. Byla to zajímavá zkušenost. Spousta pěkných děvčat, bylo zajištěno i jídlo a možnost zaplavat si. Kdyby byla ještě rocková muzika bylo by to dokonalé. Mám rád akce, kde jsou různé aktivity a člověk netrpí hladem. Skoro jako akce, které jsem pořádal na střední, jako oslavy narozenin nebo nového roku.

Porto Rico lehátka na pláži Inglés:
porto-rico-lehatka

Oblečení obuv

Pro nákup oblečení na sebe jsem si oblíbil Decatlon a Insider/ISDN. Objevil jsem i obchod s velkou obuví, kde mají i velikost bot 50.

Hospody

I přes zimu to v Las Palmas žilo. Každé úterý se pořádal sraz pro nomády v baru SanRemo a v baru Imaginario, kde bylo i karraoke. Ještě jsem objevil několik dalších podniků s karaoke a docela rád jsem na karaoke chodil. Na šipky a kulečník jsem chodil do podniků: Garage 32, PollFiction, La Tienda.

Doprava

Většinou jsem se pohyboval vlastní silou, protože mám rád pohybové aktivity a svobodný pohyb. Pro některé cesty jsem však využil místní dopravní prostředky.

Doprava autem místního člověka z letiště mě stálo 20EUR Taxi na letiště mě stálo 30EUR

Většinou jsem se po městě pohyboval na longbordu, kole nebo pěšky. Velice hojně jsem longboard používal k přesunu na pláž.
skateboard-plaz

Na delší vzdálenosti jsem používal MHD, konkrétně autobus. Tyto městské autobusy mají žlutou barvu. Koupil jsem si karty za určitou částku a na ni nabil kredit. Jedna jízda vyšla asi na 1EUR, můžete přestupovat a jet i zpět v rámci jedné hodiny pokud pojedete jinou linkou :)
Po celém ostrově jezdí modré autobusy. Tímto autobusem se lehce dostanete do dalších měst včetně Mas Palomas a Porto Rico nebo také na letiště.

Finance - cash

Lidi tu hodně preferují platby v hotovosti. A někde nemají ani platební terminály. Proto je dobré se vždy dopředu zeptat, zdali je možno platit kartou nebo například poslat platbu přes Revolut. Případně jestli jsou ochotni přistoupit na platbu převodem.

Hotovost můžete vybrat v bankomatech různých bank. Ovšem typicky po vás budou chtít 2-4 EUR za výběr a výběr je omezen např na 200 nebo 400 EUR. Pokud tedy budete v hotovosti platit bydlení, tak pak musíte vybírat víckrát. Ale objevil jsem bankomat, který nepožaduje platbu za výběr a limit na výběr má na 600EUR. Jedná se o bankomat bank Deutsche bank.
deutsche bank Las Palmas

Rozhodně koukněte na článek platby v cizích měnách: platby v cizích měnách.

Masáž

Jednou z nejlepších pasivních regenerací je masáž. Protože hodně sedím u počítače a sportuji, tak jsem cca co dva týdny chodil na masáž a vyzkoušel zde i Thajskou masáž

Děvčata

Primárně se soustředím na osobní rozvoj a práci stejně, tak to bylo i v první části pobytu v Las Palmas. V druhé čísti pobytu jsem však byl více v centru, kde to žilo a tak jsem si udělal více času na to abych využil hojnosti místa.
Relativně pravidelně jsem začal vyrážet do barů. Avšak typicky chodil brzo spát a pil nealko pivo. Hold kvalitní spánek je důležitý, obzvlášť pokud máte nabitý denní program a hlavně pravidelné tréninky.

Děvčata se dala balit v barech, ale to není moje oblíbené místo. Já preferuji balit ženy během dne kdekoli, na pláži a při různých jiných společenských a sportovních aktivitách.

Hlavní komunikační nástroj ve Španělsku je WhatsApp Celkem jsem za tři měsíce získal 62 kontaktů na WhatsAppu, s kterými jsem se snažil domluvit setkání. Další menší množství kontaktů jsem získal na Facebooku a Instagramu.

V průměru jsem měl tak jedno až dvě rande týdně. Když jsem odjížděl, tak mě ještě zůstalo několik kontaktů, se kterými jsem se nestihl sejít.

Největší problém byl, že jsem si nepamatoval jména nebo dokonce i tváře děvčat. Ale při takovém množství nových lidí, které jsem v Las Palmas potkával není divu. S dívkou, která se hnedka urazí, kvůli nezapamatování například jména, ostatně nemá smyl navazovat vztah. (Jednou se dokonce urazil i nějaký muž.)

Oblíbené místo, kde jsem si domlouval setkání:
las-palmas-kasna

Pláže

plavcik-1

Hlavní pláž v LasPalmas je Canteras, která má dlouhou promenádu a pokračuje několika dalšími plážemi: Chica, Cicer. Pláž Alcaraveras je menší a méně navštěvovaná. Na obou plážích najdete, veřejné a bezplatné záchody a sprchy. Na pláži Canteras jsou plavčíci a je možno si půjčit lehátka.
Na úplném konci a jihu města je pláž Laja, kam chodí pouze místní.

Místní mentalita

Místní lidé mají všechno na háku, proto je tu taková pohoda a klid. Ovšem zároveň nespolehlivost, která může stresovat. Vstává se tu pozdě. Hospody se začínají plnit okolo 10 hodiny a paří se do rána. Pro pracujícího člověka tento životní styl není.

Další turistické cíle

• muzeum
  • akvarium
  • horská turistika
  • muzeum rumu

Písečné sochy:

Kalima

V zimním období se můžete setkat s povětrnostní situací s názvem Kalima. Jedná se o situaci, kdy vítr nese klínu a písek ze saharské pouště až ke kanárským ostrovům, což dělá vysokou prašnost vzduchu. V takových dnech je lepší nedělat sportovní aktivitu nebo jít k moři, kde díky vlhkosti a větru je to mírnější Intenzita může být různá. Typicky to odezní s větrem nebo deštěm - tedy příchodem špatného počasí.

Ztráty

V náročných místních písčitých podmínkách jsem téměř zničil moje nové boty. Všechny ponožky se mě prodřely, takže jsem je při odjezdu rovnou vyhodil. Rozbil jsem telefon, je ještě použitelný, ale sklíčko fotoaparátu a zadní stěnu mám rozbitou. (Při opravě jsem se dozvěděl, že je rozbitá i čočka) Skla v brýlích mám velmi odřené. Notebook a já jsem přežil a jsem ještě více zocelen!

zapad-slunce

Osobní růst

Měl jsem možnost poznat mnoho nového, učit se a trénovat. Praktikoval jsem jazyk, učil se a trénoval velmi intenzivně sporty a měl příležitost se zlepšit v mezilidské interakci. Tento několika měsíční pobyt mě dal v každém ohledu víc než několik let předtím. Každá změna prostě přináší osobní růst!

Návrat

Rakousko postupně zrušilo restrikce dokonce tak, že tam člověk mohl zůstat, takže jsem domu letěl zpět přes Rakousko. Vídeň jsem zvolil i proto, že jsou tam lety dostupnější a levnější a za ušetřené peníze jsem si zaplatil týdenní pobyt ve Vídni. Ať Praha nebo Vídeň v obou případech se pak stejně potřebuji dopravit domu. Vlak domu z Vídně mě vyšel na 850kč, kdybych to objednal den předem tak na 750kc.

Výhody pobytu v Las Palmas růst

Když to shrnu, tak hlavní výhody pobytu v zimě na Kanárských ostrovech ve městě Las Palmas jsou:

• lidi
  • teplo celý rok
  • sport
  • prostředí bez stresu
  • den není v zimě krátký

Další zdroje

GPS logy pěších, cyklistických a dalších tras po Las Palmas a ostrově Gran Canaria
Můj Youtube kanál s videi z LasPalmas
Více fotek na Instagramu
Článek na portále Na volné noze - Gran Canaria

Články na podobné téma

Cestování: kempování a nomádění
Nomádění ve Wroclawi
Platby v cizích měnách při cestování a na Internetu
Jak začít cestovat. Kde vzít čas a peníze?

Odběr novinek

Pokud máte zájem dostávat příležitostně na email novinky.
Můžete se vyplněním emailu registrovat k odběru novinek.